Beth O'Leary - "Współlokatorzy" - recenzja



Dzięki udziale w booktourze u @woolen_books miałam przyjemność przeczytać „Współlokatorów” autorstwa Beth O’Leary. Powieść miała swoją premierę 15 maja 2019 roku. Odkąd zauważyłam ją na bookstagramach, bardzo chciałam ją przeczytać. Nie tylko dlatego, że okładka jest w moim ulubionym, miętowym kolorze.
„Współlokatorzy” to historia Tiffy i Leona. Ona rozstała się z chłopakiem i potrzebuje mieszkania, które nie będzie drogie i będzie od razu dostępne. On potrzebuje pieniędzy, więc postanawia wynająć pokój. Problem w tym, że będą musieli dzielić jedno łóżko! Ale spokojnie – nawet się nie poznają. Leon pracuje na nocne zmiany, więc zawsze będą się mijali.
Wszystko świetnie funkcjonuje, lokatorzy zostawiają sobie mnóstwo karteczek z wiadomościami, dzięki czemu chcąc nie chcąc stają się sobie bliscy.
Opowieść jest komedią romantyczną, ale moim zdaniem porusza też bardzo ważny temat, jakim jest tkwienie w toksycznym związku. Relacja Tiffy i Justina jest bardzo skomplikowana, a dopiero po rozstaniu dziewczyna zauważa, że tak naprawdę to nie ona była winna nieporozumień, które były między nimi.

Co do bohaterów:
  • ·     Tiffy – troszkę kojarzyła mi się z Lou z „Zanim się pojawiłeś”, chyba przez zamiłowanie do pstrokatych ubrań.
  • ·     Leon – to kompletnie nie mój typ ulubionego bohatera męskiego, ale mimo wszystko go polubiłam! To dla mnie miła odmiana po takich „gagatkach” jak Misha (Punk 57), Rhysand (Dwory od Maas), Daemon (seria Lux), Damon (Pamiętniki Wampirów), czy Sawyer (LOST) – ich kocham najbardziej.
  • ·      Richie – oh, to zdecydowanie mój ulubiony typ bohatera.


Chciałabym, żeby książka była kontynuowana, a głównym bohaterem kolejnej części był Richie! Nawet wiem, z kim bym go połączyła. Nawet sama autorka zasugerowała dla niego odpowiednią partię pod koniec książki.
Polecam Wam tę lekturę. Bardzo mi się podobała. Na koniec zostawiam Wam moje ulubione cytaty,

Cytaty:

„Bycie miłym to nic złego. Można być silnym i miłym. Jedno nie wyklucza drugiego.”

„Zycie często bywa proste, ale zauważamy to dopiero wtedy, gdy bardzo się skomplikuje.”

„Otarcie się o śmierć potrafi wykończyć człowieka.”

„Jeśli powie się prawdę wystarczająco wiele razy i dołoży odpowiednich starań, być może ona w końcu zapuści korzenie.”


Komentarze

  1. Kupilam ja na WTK, ale nadal czeka na swoja kolej - mam tyle wspaniałych książek u siebie w domu, ze nie umiem sie ogarnac, a q dodatku wesele za pasem, a na zaproszeniach wpisała prośbę, ze zamiast kwiatów, goście mogą kupić właśnie książkę 😆

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam pełno super nieprzeczytanych książek, które czekają na swoją kolej!

      Usuń

Prześlij komentarz